ćwiczenia mięśni dna miednicy

Author: | Posted in Zdrowie No comments

Najczęściej z kłopotami z mięśniami dna miednicy borykają się panie po porodach, lecz zdarzają się również mężczyźni, jacy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te przede wszystkim odpowiadają za możliwość wstrzymywania potrzeb fizjologicznych. Nawet w czasie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy muszą poradzić sobie z tym kłopotem. Jeżeli niemniej jednak na skutek większego wysiłku, czy również kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, konieczna jest ich fizjoterapia.

jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy

Okazuje się, że to właśnie dzięki słusznym ćwiczeniom wolno nadzwyczaj ekspresowo powrócić do zdrowia i pełnej sprawności. Przekonują się o tym właśnie kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Bardzo ważne jest, żeby ćwiczyć regularnie, najodpowiedniej każdego dnia. Wtenczas można liczyć na w samej rzeczy imponujące efekty.
Jest możliwość wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub też samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą szansę decyduje się większość pacjentów, u jakich zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób może się wykonywać takie ćwiczenia, by były jak najbardziej skuteczne?
Na początek zaleca się łatwe trening, które bazuje na skurczeniu i rozkurczaniu mięśni. Najporządniej robić to w pozycji leżącej, a z od czasu do czasu także w stojącej. Przerwa pomiędzy skurczami powinna trwać dwa razy dłużej aniżeli one same. Najodpowiedniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po parę sekund oraz rozluźniać je swobodnie. Rekomenduje się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Warto pamiętać o tym, że pośladki, uda i brzuch w trakcie ćwiczeń powinny być w całości rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy oraz opuszczanie go. Powietrze winno być nabierane przed skurczem, a później wypuszczane w trakcie rozkurczania mięśni, pomału. Ważne jest, aby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze efekty muszą pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wtenczas wolno zmniejszyć częstotliwość do jednej lub dwóch serii, ale najporządniej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Sporo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to także mężczyzn, którzy czasem wstydzą się mówić o swoich problemach bardziej niż kobiety, których problem ten dotyczy o wiele częściej. Jeśli tylko pojawia się problem oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają dobrych efektów, najlepiej skonsultować się z doktorem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.